Advies nodig? Bel ons 046-4512389
Besloten Facebook groep voor klanten!
Gratis verzenden vanaf 100 euro excl. btw
Like & volg ons op Facebook: MagicNailsOnline

Over de nageltjes van je klantjes

Over de nageltjes van je klantjes

Vooruit dan, omdat ik zo vaak gevraagd werd naar dit artikel en ik er net weer iets over op Facebook las, plaats ik het ook op ons nieuwe blog:
Uit de oude doos: Voor alle meisjes en dametjes die nageltjes doen...

Het moet me van het hart, ik kan het niet meer aanzien!

Dat typische vrouwtje… Met de nadruk op “tje”. Het dametje met verkleinwoorden in haar berichten…

Zij levert een stukje service, zij kan een nageltje repareren, een vijltje verkopen en zij heeft een Facebook pagina waar zij berichtjes plaatst.

Zij heeft meer klantjes dan haar dinnetjes (die ook een bedrijfje hebben).

Die klantjes komen helaas regelmatig hun afspraakjes niet na en ze vinden het eigenlijk ook best wel veel centjes wat ze vraagt voor die nageltjes

Stop en denk even na

Geloof mij:

Mensen willen helemaal geen klantjes zijn en ook geen zaakjes doen met bedrijfjes die nageltjes zetten!!!

Wat gruwel ik van die verkleinwoorden.

Lieve nagelstylisten, besef dat dit echt heel onprofessioneel over kan komen in een bericht, op een website of in een gesprek. Het kan zelfs arrogant of respectloos lijken en verkeerde gevoelens bij je doelgroep opwekken.

Stel, je komt een klasgenoot van vroeger tegen. Je hebt haar jaren niet gezien en jullie kletsten gezellig over van alles en nog wat.

Op een bepaald moment hebben jullie het over jullie werkzaamheden. En je vraagt haar wat zij nu doet. Ze geeft aan dat ze ‘iets met nageltjes’ doet. Ze heeft ‘een soort van studiootje’ in huis. De boodschap lijkt te zijn: ‘het stelt niet veel voor, hoor.’

Als ik, als leverancier, over jullie als 'mijn klantjes' spreek komt dat eveneens niet erg professioneel over toch?

Stel je voor dat je tandarts informeert hoe het met je tandjes is of de kapper je haartjes zou knippen. Laat staan dat de gynaecoloog begint met 'mevrouwtje, zullen we...' Laat maar, je begrijpt denk ik al lang wat ik bedoel.

Mijn advies: Neem jezelf serieus, dan doen je klanten dit ook.

Praat over je bedrijf, leg je klanten in de watten en maak prachtige nagels. Ga in plaats van centjes gewoon geld verdienen en ben trots op je werk. Vermijd het gebruik van verkleinwoorden, het haalt je onnodig omlaag.

Met goedbedoelde groet,

Miranda

Reacties

  1. Deja Deja

    Krachtig, duidelijk, inspirerende positiviteit, zo zouden meer mensen moeten denken. Ik hoop dat het velen bereikt.

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You are currently buying products for '' Quit
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
Advies nodig? Bel ons 046-4512389
Besloten Facebook groep voor klanten!
Gratis verzenden vanaf 100 euro excl. btw
Like & volg ons op Facebook: MagicNailsOnline