Het moet me van het hart, ik kan het niet meer aanzien!

Dat typische vrouwtje… Met de nadruk op “tje”. Het dametje met verkleinwoorden in haar berichten…

Zij levert een stukje service, zij kan een nageltje repareren, een vijltje verkopen en zij heeft een Facebook pagina waar zij berichtjes plaatst.

Zij heeft meer klantjes dan haar dinnetje (die ook een bedrijfje heeft).

Die klantjes komen helaas regelmatig hun afspraakjes niet na en ze vinden het eigenlijk ook best wel veel centjes wat ze vraagt voor die nageltjes

klantjes

Geloof mij:

Mensen willen helemaal geen klantjes zijn en ook geen zaakjes doen met bedrijfjes die nageltjes zetten!!!

Wat gruwel ik van die verkleinwoorden.

Lieve nagelstylisten, besef dat dit echt heel onprofessioneel over kan komen in een bericht, op een website of in een gesprek. Het kan zelfs arrogant of respectloos lijken en verkeerde gevoelens bij je doelgroep opwekken.

Stel, je komt een klasgenoot van vroeger tegen. Je hebt haar jaren niet gezien en jullie kletsten gezellig over van alles en nog wat.

Op een bepaald moment hebben jullie het over jullie werkzaamheden. En je vraagt haar wat zij nu doet. Ze geeft aan dat ze ‘iets met nageltjes’ doet. Ze heeft ‘een soort van studiootje’ in huis. De boodschap lijkt te zijn: ‘het stelt niet veel voor, hoor.’

Als ik, als leverancier, over jullie als 'mijn klantjes' spreek komt dat niet erg professioneel over.

Stel je voor dat je tandarts informeert hoe het met je tandjes is of de kapper je haartjes zou knippen. Laat staan dat de gynaecoloog begint met 'mevrouwtje, zullen we...' Laat maar, je begrijpt denk ik al lang wat ik bedoel.

verkleinwoorden

Mijn advies: Neem jezelf serieus, dan doen je klanten dit ook.

Praat over je bedrijf, leg je klanten in de watten en maak prachtige nagels. Ga in plaats van centjes gewoon geld verdienen en ben trots op je werk. Vermijd het gebruik van verkleinwoorden, het haalt je onnodig omlaag.

Met goedbedoelde groet,

Miranda